Revija filmova iz moderne iranske kinematografije biće održana u posebnom programu na Međunarodnom filmskom festivalu u Arlingtonu, koji će se zbog pandemije održati online od 4. do 14. novembra.
Američki festival je godišnji neprofitni filmski događaj posvećen promicanju i povećanju multikulturalne svijesti kroz prikazivanje svjetske kinematografije i nezavisnih filmova.
“47” Alireze Ataollaha Tabrizija i Ahmada Otraqchija je među filmovima koji će biti prikazani tokom programa.
Igrana drama govori o tri odvojene priče koje se zadivljujuće isprepliću, ilustrujući koliko je teško biti sama žena.
U programu će biti prikazan i kratki dokumentarni film “Gando” autora Teimura Kaderija
Film priča priču o devetogodišnjoj djevojčici Hawi i njenom iskustvu sa Gandoom.
Djevojčice u provinciji Sistan i Baluchestan u Iranu imaju zadatak da dovedu vodu u svoja sela tako što idu do ribnjaka, što može biti prilično udaljeno za hodanje. Većinu bara naseljavaju iranski krokodil Gando, a izreka i vjerovanje je da tamo gdje ima gando ima i vode. Oni će napasti; stoga, nije neuobičajeno da ova djeca izgube nogu ili ruku zbog ovih stvorenja.
Također će biti prikazan i kratki narativni narativni film “The Kids” Amira Daryanija o razornim efektima koje razdvajanje i razvod mogu imati na djecu.
Brat i sestra zalutaju u kancelariju sudije na porodičnom sudu i traže da se zakonski razdvoje jedno od drugog. Sudija se suočava sa njihovim pitanjima za koja smatra da zaslužuju ozbiljno razmatranje.
„Putnik iz Fukušime“ i „Mrtvo ime“ biće prikazani u kategoriji dokumentarnih filmova.
U režiji Masumeha Nurmohammadija, film govori o Afshinu Valinejadu, vrsnom iranskom novinaru i fotografu koji je nekoliko godina radio za Associated Press u Teheranu i bio je pozvan od strane japanske nacionalne javne radiodifuzne organizacije, NHK, da ode u Tokio. Živio je i radio u Japanu 8 godina i očigledno je postao slobodni novinar. Njegov izvještaj o zemljotresu u Fukušimi 2011. godine predstavlja perspektivu insajdera o ovoj ozbiljnoj nesreći.
Kratki dokumentarni film “Mrtvo ime” Hosseina Mirze-Mohammadija prati novinarku koja počinje da sumnja da priča ima više od onoga što joj je rečeno tokom istrage o prijavljenom samoubistvu u skloništu za dječake beskućnike.
“Aparat” Hasana Najmabadija, “Abration” Dariusha Alizadeha, “Love Can’t Be Quarantined” Zhinusa Pedrama i “Dobra djevojka” Raheleh Karami će biti recenzirani u kratkom dijelu.
“Oblačni san” Rayhaneha Einollahija i Bahareha Einollahija, “Drvo” Yasina Zohrabija, “Jaje” i “Kreativni um”, oba Mehdija Barqzadegana, i “Politika” Fardina Zareija bit će prikazani u kategoriji animacije.