Naslovnica Iranska historija, umjetnost i kultura Ponovo kreirana replika slikarstva na glinenoj podlozi iz doba dinastije Kadžara ...

Ponovo kreirana replika slikarstva na glinenoj podlozi iz doba dinastije Kadžara  

36
0

Jedan iranski umjetnik nedavno je nakon opsežnog istraživanja sastavio repliku kadžarske ere (1789-1925.) na glinenim pločama.

“Replika ploče Kadžara načinjena je od strane iranske umjetnice Rane Bahraifar na uzemljenoj ploči, koja je promjera 30 cm, s metodom podglazura i akvarele”, rekao je je Sejjid Abdumedžid Šarifzade, koji predsjedava tradicionalnim umjetničkim skupinama instituta, kao što je pisalo u utorak.

“Takve kadžarske slikovne ploče izvorno su napravljene u Teheranu s naglaskom na povijesnim i kraljevskim motivima, temama bojišta i svakodnevnim scenama”, objasnio je Šarifzade.

Izvorna pločica čuva se u Muzeju islamskih umjetnosti u Kuala Lumpuru, dodao je.

“Umjetnost mononukleoze je dosegla svoj vrhunac u dobu Kadžara, a ljudska su se obilježja promijenila pod različitim uvjetima. Umjetnost slikarstva i slikanja pod utjecajem evropske umjetnosti, njegovala je naturalizaciju i distanciranje od apstraktnih oblika i stvorila atmosferu s perspektivom različitih biljaka i ljudskih motiva”, objasnio je.

Šarifzade je rekao da je jedan od umjetničkih obilježja dizajna tog razdoblja bio naglasak na evropskim značajkama kao što su zasjenjivanje i ikonografija. “U tom su se razdoblju koristile razne nove boje poput crvene, narandžaste i ružičaste boje. Nadalje, ti su projekti pokazali vrstu interakcije s društvom.”

Nakon previranja i sukoba osamnaestog stoljeća u Perziji (Iran), porast snage dinastije Kadžara najavio je novi mir i jedinstvo za tu zemlju. Kadžarski šaho se oslanjao na vizualne umjetnosti kako bi potvrdio i učvrstio svoj novi položaj. Jedan vid njihove javne slike povezao ih je s dugom poviješću Perzije i njegovih drevnih dinastija, no još jedna komponenta njihovog identiteta je to da su bili modernizatori i reformatori.

To je uključivalo i promjene vlade i prihvaćanje novih tehnologija poput željeznice i telegrafa. U umjetnosti, to je značilo podršku novim tehnikama litografije i fotografije, kao i inovativne primjene postojećih oblika u Iranu, kao što su portreti i crtanje uljem.

Dok je crtanje uljem već bilo uvedeno u Perziju i koristili su ga dinastije Zand i Afšaridi za portrete države, početkom vlade Kadžara se taj medij podigao do novih visina. Slike su sačinjavale sastavni dio arhitekture palače, a jedan ih mora zamisliti nakon što su putovali kroz pažljivo poredani niz dvorišta, vrtova i prolaza. I Kadžari su koristili te slike kako bi promovirali svoju međunarodnu sliku. Službeni portreti poslani su u Englesku, Rusiju, Francusku i druge zemlje za koje su se Kadžari nadali da će poticati diplomatske odnose.

Izvor: https://www.tehrantimes.com/news/457463/Replica-of-Qajar-era-portraiture-on-clay-plate-recreated

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime