Naslovnica Iranska historija, umjetnost i kultura Ponovo kreirana replika slikarstva na glinenoj podlozi iz doba dinastije Kadžara ...

Ponovo kreirana replika slikarstva na glinenoj podlozi iz doba dinastije Kadžara  

67
0

Jedan iranski umjetnik nedavno je nakon opsežnog istraživanja sastavio repliku kadžarske ere (1789-1925.) na glinenim pločama.

“Replika ploče Kadžara načinjena je od strane iranske umjetnice Rane Bahraifar na uzemljenoj ploči, koja je promjera 30 cm, s metodom podglazura i akvarele”, rekao je je Sejjid Abdumedžid Šarifzade, koji predsjedava tradicionalnim umjetničkim skupinama instituta, kao što je pisalo u utorak.

“Takve kadžarske slikovne ploče izvorno su napravljene u Teheranu s naglaskom na povijesnim i kraljevskim motivima, temama bojišta i svakodnevnim scenama”, objasnio je Šarifzade.

Izvorna pločica čuva se u Muzeju islamskih umjetnosti u Kuala Lumpuru, dodao je.

“Umjetnost mononukleoze je dosegla svoj vrhunac u dobu Kadžara, a ljudska su se obilježja promijenila pod različitim uvjetima. Umjetnost slikarstva i slikanja pod utjecajem evropske umjetnosti, njegovala je naturalizaciju i distanciranje od apstraktnih oblika i stvorila atmosferu s perspektivom različitih biljaka i ljudskih motiva”, objasnio je.

Šarifzade je rekao da je jedan od umjetničkih obilježja dizajna tog razdoblja bio naglasak na evropskim značajkama kao što su zasjenjivanje i ikonografija. “U tom su se razdoblju koristile razne nove boje poput crvene, narandžaste i ružičaste boje. Nadalje, ti su projekti pokazali vrstu interakcije s društvom.”

Nakon previranja i sukoba osamnaestog stoljeća u Perziji (Iran), porast snage dinastije Kadžara najavio je novi mir i jedinstvo za tu zemlju. Kadžarski šaho se oslanjao na vizualne umjetnosti kako bi potvrdio i učvrstio svoj novi položaj. Jedan vid njihove javne slike povezao ih je s dugom poviješću Perzije i njegovih drevnih dinastija, no još jedna komponenta njihovog identiteta je to da su bili modernizatori i reformatori.

To je uključivalo i promjene vlade i prihvaćanje novih tehnologija poput željeznice i telegrafa. U umjetnosti, to je značilo podršku novim tehnikama litografije i fotografije, kao i inovativne primjene postojećih oblika u Iranu, kao što su portreti i crtanje uljem.

Dok je crtanje uljem već bilo uvedeno u Perziju i koristili su ga dinastije Zand i Afšaridi za portrete države, početkom vlade Kadžara se taj medij podigao do novih visina. Slike su sačinjavale sastavni dio arhitekture palače, a jedan ih mora zamisliti nakon što su putovali kroz pažljivo poredani niz dvorišta, vrtova i prolaza. I Kadžari su koristili te slike kako bi promovirali svoju međunarodnu sliku. Službeni portreti poslani su u Englesku, Rusiju, Francusku i druge zemlje za koje su se Kadžari nadali da će poticati diplomatske odnose.

Izvor: https://www.tehrantimes.com/news/457463/Replica-of-Qajar-era-portraiture-on-clay-plate-recreated

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.