Naslovnica Iranska historija, umjetnost i kultura Iranska kinematografija i pozorište Iranski filmovi na filmskom festivalu u Rotterdamu

Iranski filmovi na filmskom festivalu u Rotterdamu

27
0

Međunarodni filmski festival u Rotterdamu izabrao je još tri filma iranskih filmaša za prikaz tokom svog 50. izdanja, koje će se održati u spomenutom holandskom gradu od 2. do 6. juna.

“Krunski dragulji Irana”, kratki film redatelja Ebrahima Golestana iz 1965., i “Chess of the Wind”, drama Mohammadreze Aslanija iz 1976. godine izabrana je za prikaz u Cinema Regained, dijelu posvećenom obnovljenim klasicima, dokumentarnim filmovima o filmskoj kulturi i istraživanjima kinematografskog nasljeđa.

“Krunski dragulji Irana” naručilo je, a zatim zabranilo Ministarstvo kulture pod vodstvom Mohammada Reze Pahlavija, posljednjeg iranskog šaha, koji uključuje blistave montaže i pokrete fotoaparata i optuženu naraciju koja napada ekonomske razlike.

Uz glumu Mohammad-Alija Keshavarza, “Šah vjetra” govori o dekadenciji porodice iz iranske dinastije Qađar. Prva dama plemićke kuće umrla je i sada postoji sukob među nasljednicima zbog preuzimanja njenog nasljeđa.

Filmski festival u Kanu već je prikazivao film u svojim klasicima. Obnovili su ga Cineteca di Bologna u L’Immagine Ritrovata i Projekt svjetske kinematografske Fondacije.

“Kiša pada tamo gdje hoće”, Madžida Barzegara, takmičit će se u Harbouru, najnovijem programu IFFR-a, koji nudi sigurno utočište cijelom nizu savremene kinematografije. Ovaj eho odjekuje identitet lučkog grada Rotterdama.

Produžujemo li život ili smrt pokušavajući što duže zadržati člana porodice koji umire? Ovaj film nadahnut je osporavanim medicinsko-etičkim pitanjima.

U uvodnoj sceni filma „Kiša pada tamo gdje hoće“, medicinska sestra Sara odlučuje da je vrijeme za eutanaziju svog pacijenta bez prijatelja. Ona smireno dodaje drogu intravenskoj liniji, baš kao što to čini i s drugim bezizlaznim slučajevima s kojima se susreće. Međutim, sve se mijenja na novom zadatku. Je li to zaista prošla sedmica ove kome? Sara razgovara sa zabrinutim članovima porodice i brine o svom pacijentu u stilskim kadrovima koji ponekad traju nekoliko minuta, pružajući tako ovoj iranskoj drami intimnost. Barzegar pronalazi prostor i za melanholiju i za nadu, pomiješan s prstohvatom natprirodnog.

Ranije je festival objavio da su za njegovu postavku 2021. odabrana četiri filma iz iranske kinematografije.

“Jelen” u režiji Masuda Kimiaija, “Sin” od Nušina Meradžija, “Tišina” od Amir-Alija Navaija i “Nepažljivi zločin” od Šahrama Mokrija također će biti prikazani u raznim dijelovima festivala.

IZVOR

 

 

 

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime